La recerca, feta a partir d’una enquesta el curs 2010-2011, sobre
una mostra de 5.538 estudiants d'ESO del Vallès Occidental, relaciona el
fracàs escolar amb un ús elevat de l’ordinador a casa i correlaciona
l’ús intensiu de les TIC amb el consum de substàncies tòxiques.
Un estudi dut a terme per investigadors de la UAB, de l’Institut Català de la Salut i la FPCEE Blanquerna (Universitat Ramon Llull), que ha comptat amb el suport metodològic de l'Institut d'Investigació en Atenció Primària (IDIAP Jordi Gol), ha analitzat l’ús de les tecnologies de la informació i de les comunicacions (TIC) entre els estudiants d’ESO, sobre una mostra de 5.538 alumnes del Vallès Occidental. La recerca, feta a partir d’una enquesta el curs 2010-2011 relaciona el fracàs escolar amb un ús elevat de l’ordinador a casa i correlaciona l’ús intensiu de les TIC amb el consum de substàncies tòxiques.
L’accés a internet de les persones que han participat a l’estudi s’orienta principalment a les xarxes socials (87%), els xats (52%), el correu electrònic (68,3%) i les tasques escolars (50%). Pel que fa als videojocs, l’ús disminueix amb l’edat, al mateix temps que els pares també disminueixen el seu control sobre les hores i el tipus de jocs dels seus fills
No hay comentarios:
Publicar un comentario